Zondag; Hoezo rustdag? - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu Zondag; Hoezo rustdag? - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Zondag; Hoezo rustdag?

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 Februari 2013 | Thailand, Ubon Ratchathani

Vanmorgen (zondag)Laos verlaten en Thailand in gefietst. Hoewel we aanvankelijk van plan waren om dit traject met de bus te doen, gewoon op de fiets naar Ubon Ratchathani gegaan. Een smerig eind langs een drukke 4 baans weg. Maar toch waren we wel lekker aan 't fietsen. Ergens halverwege, een wat rustiger weg gevonden die ons verder naar Ubon Ratchathani bracht. We moesten er aardig tegenaan fietsen om de stad voor 't donker te bereiken. Lukte net, maar we moesten ook nog een stuk door de stad, die veel groter was dan ik dacht, om bij het station te komen. Alsof hij de stad op zijn duimpje kent, scheurde Klaas voor me uit de donkere stad door. Dus weinig van de stad gezien. Om 18.45 uur kwamen we bij het station aan. Van plan om een nachttrein met bedjes naar Bangkok te nemen. De trein zou om 19.30 uur vertrekken, dus dat kwam mooi uit, er waren echter alleen nog maar 3e klas plaatsen beschikbaar. Fijne 'beloning' na een topprestatie van ruim 117 km fietsen, de komende 12 uur op rechte, harde bankjes (je zou bijna zeggen kerkbankjes op deze zondag) door te brengen. We hebben ook nog niet gegeten, dus ik hoop van harte dat ze straks met een maaltijd langs komen. Inmiddels is het al 20.15 uur en staat de trein op punt van vertrekken.
Een maaltijd was er gelukkig, erg scherp maar lekker.

117,10 km gefietst totaal 1635,38 km

• 06 Februari 2013 - 20:14

Klaas:

Je bent nog iets van 62 kilometer van Don Det naar Pakse vergeten volgens mij. Komen we toch nog ruim aan onze 50 km per dag gemiddeld. Ondanks zere kont, toch goed gedaan hoor.

• 07 Februari 2013 - 07:18

Martijn:

Ook wel leuk voor de NS, promoactie voor de PKN ofzo, 3e kals met houten bankjes weer invoeren op zondag! :-)