4 januari 18 km/h door Bangkok & Thaise massage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu 4 januari 18 km/h door Bangkok & Thaise massage - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu

4 januari 18 km/h door Bangkok & Thaise massage

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

04 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Na aankomst op 3 jan.op tijd naar bed. Kon nog even aan mijn Hayday-verslaving toegeven, maar liet de iPad bijna uit mijn handen glijden toen ik steeds in slaap sukkelde, tijd om te gaan slapen dus. Dwars door de herrie van Khaosanroad heen geslapen, als een roos!! Bijna de klok rond. Moest even wat inhalen van de afgelopen tijd.
Daarna lekker ontbeten/gebruncht. Vervolgens zo'n 28 km op de fiets door Bangkok gesjeesd. Gek hoor op je eigen fietsje aan de andere kant van de wereld. Een gemiddelde straat in Bangkok, dat is wel even anders dan de Assendorperstraat, zelfs toen het daar nog tweerichtingsverkeer was. Niet te bang zijn en gewoon doorrijden en het roze shirtje van Klaas goed in het vizier houden, dat is het devies! Ik moest ook wel doortrappen anders was ik Klaas in no-time kwijt en die heeft de GPS, onmisbaar attibuut volgens mij in Bangkok. Maar na even wennen ( ook nog links rijden!) slalomde ik als een volleerd wereldfietser en net als de brommertjes met zo'n 18 km per uur kris kras tussen de bussen, knalroze en oranje taxi's en tuktuks door. Goed voor je anticiperingsvermogen! Leuke ervaring!
Nu zitten we in een superdeluxe bus naar Chiang Rai. Een vliegtuig van Emirates is luxe, maar dit overtreft het nog! Ik hou het hier wel een nachtje in vol. Kost maar zo'n 20 euro per persoon.
... Iets later... Ik moest net even plassen. Geen nood, in de bus is uiteraard ook een w.c. Wilde het voeteneind weer even naar beneden klappen zodat ik wat makkelijker eruit kon. Wist echter even niet zo goed meer hoe mijn voeteneind naar beneden moest, dus drukte hier en daar op wat knopjes op de stoel. Stelde aan Klaas voor dat het w.s. handiger zou zijn, dat ik aan het gangpad zou zitten, want ik moet nogal eens naar de w.c. en dan hoef ik niet steeds over hem heen te klauteren. Op dat moment begon mijn achterbuurvrouw met haar voeten onder mijn stoelzitting te duwen. Ik keek al een keer ietwat verstoord, maar uiteraard nog wel met een vriendelijke Thaise glimlach achterom, maar ze liet zich niet weerhouden en duwde gewoon door met haar voeten onder mijn stoel. Reden te meer dus om van stoel te ruilen. ;-) Zo gezegd, zo gedaan. Toen ik van het toilet kwam ruilden we van stoel. Klaas: 'Wow joh, die hele stoel komt omhoog!' Ik: 'Ja, wel irritant hè, zal ik er even wat van zeggen?' Klaas: 'Nee joh, dat kan helemaal niet met je voeten, het is een massagestoel.' Ik, me vast voornemend om me niet in de maling te laten nemen: 'Ja hoor, natuurlijk'.
Maar inderdaad... Het IS een massagestoel! Haha, wat een bak! Volgens mij schieten ze wel een beetje door hoor met die Thaise massage, maar lekker is het wel! En dat allemaal inbegrepen in die 20 euro!

  • 06 Januari 2013 - 20:25

    Petra:

    hahahahaha heerlijke reisverhalen. Erg grappig ook dat je in zo'n luxe bus beland!
    Geniet ervan.. wij gaan morgen weer aan t werk ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 22385

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: