Nog een pittige dag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Nog een pittige dag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Nog een pittige dag

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

13 Januari 2013 | Laos, Luang Prabang

Vanmorgen (zondag) afscheid genomen van Martin en Charlotte. Van Charlotte kreeg ik nog 6 malarone tabletten. Ik had zelf wat krap aan meegekregen omdat mijn trip ook nog niet helemaal duidelijk was/is. Als we naar Noord Vietnam gaan of, wellicht in Laos blijven, kom ik tekort, nu niet meer. In de mist vertrokken, alle mooie uitzichten (waarschijnlijk) ten spijt. Vandaag ook nog een pittige dag, maar minder lange klimstukken gelukkig, al zaten er twee lange klimmen tussen. Iets meer afwisseling ligt mij beter. Veel opgefietst met Simon ( de IJslander), vlakbij Phoukmoun waar we zouden lunchen, kwam het Zwitserse stel (Peter&Andrea) ons ook weer achterop rijden. We hebben samen geluncht in Phoukmoun. De jongen uit Slovenië kwam daar even later ook aan, maar ging verder zijn eigen weg. (W.s. wat korter, want die had het ook gehad gister) In Phoukmoun fietsten we langs een kantoortje van World Vision, van welke organisatie ik twee kinderen geadopteerd heb in India. Die hebben hier dus ook een project. Vanmiddag werd het uitzicht helemaal goedgemaakt. Prachtig zicht op steeds grilliger wordend gebergte tijdens een afdaling van zo'n 20 km. Voor de afdaling op de top was een nieuw restaurant gebouwd, met daarnaast een toiletgebouw waar je vanaf de plee kon genieten van het uitzicht. Grappig!
Tot slot nog een korte, maar venijnige klim van ongeveer 3 km om bij de warmwaterbronnen te komen. Meteen een 'duik' genomen, wat een weldaad! (Ook dit plaatsje wordt niet herkend) We slapen er in een soort trekkershutje. Prachtig plekje weer! Samen met Simon, Peter en Andrea gegeten, die hier ook overnachten. Ook veel mensen op de fiets tegengekomen vandaag, waaronder een Britse jongen die ook al zo'n maand of tien onderweg is. Geweldig dat mensen dat zomaar doen.

75 km gefietst

  • 16 Januari 2013 - 19:19

    Winie:

    Ha Janna, ik volg je verhalen met veel plezier. Vroeg me af waarom de ijskander zover van huis is terwijl in zijn eigen land zoveel warmwaterbronnen ontspringen. Echte Jannafoto die eerste. Ben benieuwd naar jullie verdere avonturen. Leuk om Klaas nu ook een beetje te kennen vanuit zijn verhalen, leifs van de hanekampjes

  • 16 Januari 2013 - 23:54

    Jannet:

    Wat geweldig: een plee with a view!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 22361

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: