Inbreker - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Inbreker - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Inbreker

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

15 Januari 2013 | Laos, Vangviang

Leuk die idyllische raampjes, maar wanneer de hor stuk is, moet je wel zorgen dat er geen kostbare spullen voor het grijpen liggen binnen handbereik van het raam. Er stond daarvoor al een waarschuwing in de reisgids. 's Middags dacht ik er nog aan, maar toen we na het eten 'thuis' kwamen natuurlijk niet meer en legden we gewoon onze portemonnaies en fototoestel op het tafeltje dat vlakbij het raam staat. Vannacht schrok ik op van een geluid anders dan van de krekels of kikkers en toen zag ik werkelijk een hand door het raam op het tafeltje graaien. Ik schreeuwde hard en de inbreker maakte zich uit de voeten, had gelukkig te weinig tijd gehad om iets mee te grissen. Pjieuw, wij even geluk!
Vandaag rustdag, maar niets doen is ook geen optie natuurlijk ;-) dus naar de waterval gewandeld die 6 km verderop is. Op zich geen verschrikkelijk lang eind, maar op het heetst van de dag pal in de zon... De waterval was een teleurstellend straaltje water dat langs de rots viel. Iets lager was er nog wel een kleiner exemplaar waaronder je je nek even lekker kon laten masseren. Aan het begin stonden wat kraampjes met eten, ze hadden 'heerlijke' dingen als: 4 kuikentjes, 6 vleermuizen of 1 rat aan een satéprikker. Jakkes! Zonder eten maar weer terug gewandeld dus.
Op de terugweg kwamen we langs een kapsalon. Daar mijn haar even laten verven. De goede kleur was er niet meer, maar er werd wat uit verschillende tubes bij elkaar in gemikt en het is gelukt; goede kleur! Wassen, kleuren, pony bijknippen en uitgebreide hoofd- en gezichtsmassage, al met al zo'n 12 euro. Ondertussen werd het 1 jarige zoontje van de kapster nog even langs gebracht door de oppas en kreeg ter plekke de borst. Klaas zat met zijn e-reader geduldig te wachten.

0,0 km gefietst (ook wel eens lekker)

• 15 Januari 2013 - 18:09

Jacomien:

Tjonge dat kappers daar beter zijn dan in Belgie!! En dat je het nog aandurfde! ;)
    Heb je het goed samen? Gaat het ok? Kan me voorstellen dat je ook weer niet alles deelt in de verslagen..
    Liefs! Jacomien

• 15 Januari 2013 - 23:25

Jeannette:

Haha, ben weer helemaal bij. Ik wil ook!!!
    Linke soep die inbrekert, stoer dat je hem weggeschreeuwd hebt ;)
    Zoo grappig hoe jij schrijft... en zo leuk om te lezen hoe jullie samen jullie eigen ding doen...
    Heb laatst Klaas z'n onderwegverhalen ook eens gelezen, leuk om zo van twee kanten te kunnen volgen, krijg een mooi beeld van jullie belevenissen :)
    Hier vandaag veel sneeuw, nix waard voor het ijs... dus je kunt ongestoord blijven genieten!
    XX

• 16 Januari 2013 - 10:46

Johannet:

Heerlijk zo'n douche. € 12,- voor verven en knippen... vraag vanmiddag of mijn kapper het daarvoor doet.
    xx Joha

• 18 Januari 2013 - 22:36

Aschwin:

Wat een rare manier van knippen, zo liggend, en wat een kleine stoeltjes daar waar Klaas op zit, zijn de mensen daar zo klein? Genietze! x

• 20 Januari 2013 - 06:55

Jannaabma:

Nee, Aschwin, dat bedje was alleen nog maar voor het wassen en de gezichtsmassage. Heerlijk zo'n bedje, veel lekkerder dan die stoelen bij ons met zo'n rottige rand van de wasbak in je nek. Ik pleit voor dit soort bedjes bij onze kappers!