Boerenlandroute - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Boerenlandroute - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Boerenlandroute

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

16 Januari 2013 | Laos, Vangviang

Vandaag de plaatselijke 'Boerenlandroute' gefietst, een leuk rondje van ongeveer 35 km door het achterland van Vangviang langs verschillende kleine dorpjes. Misschien past 'grottenroute' overigens beter, want voorbij de landerijtjes in de bergen stikt het van de grotten die je allemaal kunt bezoeken. Aan het begin van de tocht er eentje bezocht. Niet geschikt voor mensen met claustrofobie! Tjonge, wat een nauwe kruip-door-sluip-door-gangetjes onder de grond! Door sommige moest zelfs ik over dwars. Met een lampje op ons hoofd en een bungelende accu aan een snoertje aan de arm, gingen we diep het onderaardse in over glibberige klei en wiebelige bruggetjes en trapjes van bamboe. Zo'n spannende grot heb ik nog nooit bezocht! Ik verwachtte elk moment Gollem aan te treffen.
In het volgende dorpje zaten meisjes te weven. Ze maakten van die prachtige lappen. Bij hen 3 sjaals gekocht. Daarna kwamen we bij een leuk ecologisch project, soort 'Nooterhof' daar een tijd in het 'restaurant' (bamboehut) gehangen. Om ongeveer half vier het rondje vervolgd. We kwamen nog langs een dorpje waar het 'kermis' was, er was een primitieve draaimolen die voortgedreven werd door een propeller en twee tentjes waar je met dartpijltjes op ballonnen kon schieten. Bij drie raak mocht je een flesje drinken uit zoeken. Uiteraard hebben we ons geluk onder veel bekijks even beproefd. Klaas won een flesje! Geweldig, zulk eenvoudig vermaak! De hele weg was onverhard, klei/zand met stenen, niet makkelijk fietsen, maar wel zoveel leuker dan een lange asfaltweg.

  • 16 Januari 2013 - 17:56

    Thea:

    Ziet er leuk uit Janna! En je nieuwe look ook ;) Jullie zijn ook al lekker bruin. Hier is het heel koud!! Fijne tijd nog.

  • 16 Januari 2013 - 19:24

    Johannet:

    Mijn kapster wilde me wel voor € 12 knippen maar dan moest ik wel een ticket naar Laos betalen....

  • 16 Januari 2013 - 21:48

    Jenneke:

    Leuk om je ervaringen te lezen, Janna! Bijzonder hé, zo'n andere wereld. Bedankt voor je reactie bij mijn blog. Inmiddels zit ik, officieel, geslaagd en wel te bibberen in koud Nederland. Nog heel veel reis en fietsplezier met veel unieke en bijzondere ervaringen.
    Groet, Jenneke.

  • 17 Januari 2013 - 00:27

    Marianne O.:

    Wat een belevenissen! Bovengronds, ondergronds en van inbrekers verjagen tot chillen in een Laotiaans Nooterhof!
    Ik ga deze maand maar op avontuur op treinkaartjes van het Kruidvat.

    Geniet ervan en ik hoop dat je veel mooie lappen tegenkomt.


  • 17 Januari 2013 - 00:27

    Marianne O.:

    Wat een belevenissen! Bovengronds, ondergronds en van inbrekers verjagen tot chillen in een Laotiaans Nooterhof!
    Ik ga deze maand maar op avontuur op treinkaartjes van het Kruidvat.

    Geniet ervan en ik hoop dat je veel mooie lappen tegenkomt.


  • 17 Januari 2013 - 00:27

    Marianne O.:

    Wat een belevenissen! Bovengronds, ondergronds en van inbrekers verjagen tot chillen in een Laotiaans Nooterhof!
    Ik ga deze maand maar op avontuur op treinkaartjes van het Kruidvat.

    Geniet ervan en ik hoop dat je veel mooie lappen tegenkomt.


  • 17 Januari 2013 - 12:51

    Petra:

    Ik kijk elke dag vol spanning op je blog om te kijken of je nog wat hebt geschreven. We genieten volop van de belevenissen. Print elke week nog de verhalen uit voor Pa en Ma zodat ook zij op de hoogte blijven.
    Groeten vanuit een sneeuwwit, koud Nederland Petra.

  • 17 Januari 2013 - 13:36

    Janneke:

    Wat kun je toch mooi vertellen Janna, en dan met die foto's erbij zie ik het helemaal voor me.
    Geniet nog van je reis en ik lees je blogs met veel plezier...van uit een koud en wit Elburg.
    Liefs en dikke knuffel van mij :-))

  • 17 Januari 2013 - 14:07

    Wilko:

    Zulke verhalen maakt dat ik erg jaloers word en ook naar Laos wil! En wel nu!
    Het is me hier veel te koud ook...
    Die ballonnetjes waren ook bijna niet te missen lijkt het.
    Groeten aan Gollum,...ik bedoel Klaas.

  • 18 Januari 2013 - 22:45

    Winie:

    He Janna,
    Hier in west nederland is het wit wonderland, en kriebelt het elfstedengevoel in noord nederland alweer. Helaas vriest het daar nog te weinig. En dan het contrast met de zon daar!
    Het is een genot om te lezen. Het is af en toe of ik even achter op je fiets mee mag rijden/kijken. Veel groeten van ons hier, ook aan Klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 22353

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: