Nieuw fenomeen - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Nieuw fenomeen - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Nieuw fenomeen

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

21 Januari 2013 | Laos, Vientiane

Een nieuw fenomeen heeft zich vandaag voor gedaan: spierpijn in mijn onderarmen van het fietsen! Ik kan me niet heugen dat ik eerder spierpijn heb gehad in die spieren. Dat krijg je blijkbaar van lange einden onverharde weg, veel gaten en grote stenen proberen te ontwijken en, in mijn geval, w.s. het stuur te krampachtig vast te houden.
Ik had een beetje een off-day, gewoon niet zo'n zin in alweer fietsen. Ja, die ervaring heb ik natuurlijk ook niet van weken achter elkaar fietsen, merk nu wel dat ik dan blijkbaar ook wel weer eens zin in wat anders heb.
Vientiane verlaten en we volgen nu de Mekong (tevens de grens met Thailand) naar het oosten/zuiden. (Vorige week al besloten om niet meer naar Vietnam te gaan, de tickets Hanoi-Bangkok ten spijt. Dat hele Hanoi was sowieso een misverstand. Klaas had op een of andere manier begrepen dat ik daar moest zijn, w.s in de war met HoChiMin waarvan ik oorspronkelijk terug zou vliegen. Eerst nog wel bedacht om dan nog wat rond te gaan fietsen in noord Vietnam, maar daar toch vanaf gezien. Het zou nog een boel extra gedoe en kosten opleveren; visum regelen/vervroegen, vervoer regelen, etc. Bovendien had ik van Charlotte en Martin gehoord dat het weer daar niet erg best was en in noord Vietnam meer bergen!)
We namen een binnenweg vlak langs de Mekong in plaats van route 13. Op zich mooi, maar allemaal ongeasfalteerd en tientallen kilometers lange rechte weg. Ik vind dat maar ontmoedigend zo'n eindeloos lange rechte weg, waar geen eind aan lijkt te komen, pal in de zon. Het schiet ook nog eens niet op, op die gravelwegen haal ik maximaal 12/13 km per uur. Op sommige plekken was de weg echt heel slecht en viel er weinig meer te ontwijken en moest je gewoon over de gaten en hobbels heen raggen. De stuurtas vond het ook niet zo leuk en scheurde uit zijn voegen ( sorry Tom, maar ik ben goed verzekerd ) en heeft vanaf nu een plekje achterop onder de snelbinders.
Zo'n 27 km buiten Vientiane nog een beeldentuin bezocht vol Boeddhabeelden. Na 76 km, waarvan ongeveer 15 geasfalteerd, gearriveerd in BanHai waar we overnachten.

76,40 km gefietst totaal 951,14 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 22355

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: