Nieuwe pet - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Nieuwe pet - Reisverslag uit Thakhèk, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Nieuwe pet

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

23 Januari 2013 | Laos, Thakhèk

Vanmorgen wat over de markten van Thakhek gestruind. Altijd leuk die markten hier, ik zie zoveel grappige dingen die ik wel mee zou willen nemen, maar geen ruimte voor. Wel een nieuwe pet gekocht, een soort 'burkapet', de ultieme pet voor hier! Met lap tegen een verbrande nek en een flap die je voor je neus en mond met een klittebandje vast kunt zetten; handig als er op ongeasfalteerde wegen een auto of brommer langs komt stuiven, of een met vieze uitlaatgassen.
Nog even geluncht aan de Mekong en na het heetst van de dag weer op de fiets om alvast een eindje richting Savannaketh te fietsen. We hadden gehoord dat dat een leuk stuk is als je de weg langs de Mekong neemt, die op dit traject inmiddels geasfalteerd is. Leuke weg inderdaad, lekker groen en door leuke dorpjes. Nog ergens koffie gedronken en daar heerlijk gelachen met een Lao vrouw die het vermakelijk vond dat mijn armen net zo bruin waren als die van haar. Er een blikje koude nescafe gedronken en door de vrouw van het winkeltje werd ik nog geadviseerd om toch maar lange mouwen aan te trekken, anders word ik veels te bruin natuurlijk. ;-)
Doorgefietst tot aan Nongbok. Hier overnachten we in een, zo te zien, nieuw guesthouse. 't Is er keurig, maar nog niet alles werkt optimaal: de t.v. is nog niet aangesloten (geen probleem), er is nog geen warm water apparaat in de douche (met de temperaturen van hier ook niet echt een probleem), het licht in de douche werkt niet en later het licht in de kamer ook niet meer (dat is wat lastig). Wat eten gekocht aan een kraampje langs de weg, gebarbecuede kipspiesjes. We zagen een bankje om te zitten achter het kraampje, bleek dat we in een kapperszaakje waren gaan zitten; een afdakje met stoel, een spiegel een plankje met wat attributen en een cape die ergens overheen hangt. Toen we eenmaal zaten kregen we steeds meer aangedragen, er werd kleefrijst gebracht en Pepsi in het winkeltje aan de overkant voor ons gehaald.
Morgen fietsen we verder naar Savannaketh, vanaf daar gaan we waarschijnlijk weer een stuk met de bus.

56 km gefietst totaal 1102,14 km

• 24 Januari 2013 - 20:14

Thea:

Weer genoten van je verhalen! Mooie foto's. Je maakt heel wat kilometers Janna. Ook goed voor de lijn....volgens mij. Geniet maar lekker. Volgende week hier regen regen....en hopelijk ook nog een zonnetje.

• 25 Januari 2013 - 14:35

Jos Slatius:

hey Janna

Je maakt wat mee daar , niet te vergelijken met een ordinary summertrip. Knap trouwens die afstanden die je aflegt zal ik je vast aanmelden voor Alpe D'Huez en Lady Ride Zwolle maar dan toch niet met zo'n bruin kleurtje he steekt zo af tegen de rest ! have fun !
    Ben zelf ontsnapt aan de bedwants in Dubai dacht geen slechte hotels tegen te komen maar ook ik leer nog weer bij zelfs na 25 jaar werkzaam in de reisbranche.

• 25 Januari 2013 - 21:38

Foeke:

Hey Janna & Klaas,
    Geniet van jullie mooie reis, maar Janna, volgend jaar niet in januari/februari plannen: vandaag heerlijk de Blokzijlermerentocht geschaatst. Trof daar Henk, Matthijs en Renaud tussen de duizenden deelnemers. Geweldig wereldje wonen we toch he? Ik hoor trouwens in m'n oortje dat fietsen een goede schaatstraining is, wat zul jij in februari knallen! Geniet!

• 26 Januari 2013 - 18:34

Jeannette:

Haha, mooie burkapet! Kijk maar ff niet op fb naar m'n schaatsmuts, wil je niet zien... ;) net zoals ik die bruine armen van jou niet wil zien, haha! Heel veel lol nog daar, hou vol, je bent er bijna!

• 26 Januari 2013 - 23:43

Winie:

Ha Janna,

Met plezier lezen we je verhalen. Jammer dat je geen boedelbakje achter je fiets hebt, zou je toch veel leuke sfeerdingetjes mee kunnen nemen. Heeft Klaas niet wat ruimte over in zijn tassen? :) groet, ook van Jap en de kinderen