Weer serieuze afstand vandaag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Weer serieuze afstand vandaag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Weer serieuze afstand vandaag

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

10 Januari 2013 | Laos, Luang Prabang

Vanmorgen besloten om toch naar Luang Prabang te fietsen i.p.v. Nong Khiaw, 60 km heen en weer fietsen voor wat watervallen, vond ik toch wat overdreven. Op naar Luang Prabang dus. Mooie route en goed te fietsen, heuveltje op en af, maar op maar twee plekken een stukje hoeven lopen omdat ik fietsend de bult niet op kwam. Het asfalt was in tegenstelling tot het stuk gister ook prima, dus de helm kon weer af. Het was vandaag een grijze dag hier, waardoor ik zelfs om 13.00 uur nog even het kippenvel op mijn bovenarmen had staan. Aangename fietstemperatuur dus. Onderweg een Australiër tegen gekomen die ook op de fiets was. Hij was vanuit KualaLumpur komen fietsen. Eerder deze week zagen we ook een Zwitsers stel op de fiets en nog een ander Europees stel, maar die hebben we niet gesproken.
Het is hier trouwens bijna overal heerlijk rustig op de wegen. Af en toe een bus, pickup of brommer die voorbij rijdt, maar het meest voetgangers langs de kant van de weg onderweg naar hun landje en/of huis met hakmessen en oogst op hun rug. Verder zie je ook veel schoolkinderen al dan niet op een fiets en honden, kippen en varkens.
Dichtbij LuangPrabang werd het weer drukker en dan rijd je opeens tussen honderden brommertjes. Vanavond (bij genoeg energie) en morgen maar eens de stad verkennen. We zitten nu in een heel toeristisch gedeelte van de stad waar het aan elkaar hangt van guesthouses en winkeltjes en eettentjes, het ziet er wel gezellig uit.

112,22 km gefietst

  • 10 Januari 2013 - 21:40

    Johannet:

    Hoi lieve Janna
    Nee ik wist niet dat ik je kon volgen! Leuk! ik ben weer helemaal bij. Grijs bij jou en bij ons even een zonnetje. De wereld op zijn kop! Dag lieffie, geniet er lekker van!

  • 10 Januari 2013 - 22:46

    Jeannette:

    Tjee Janna, wat heb je al machtig veel gedaan!!! En wat houd je ons goed op de hoogte! Superleuk om te lezen, echt op z'n Janna's... ik zie het helemaal voor me (toch fijn als iemand anders de wereld voor je beleefd, bij gebrek aan eigen mogelijkheden ;). Klinkt alsof je dit nog maar even een hele poos lekker vol moet houden, genietse!

  • 10 Januari 2013 - 22:47

    Jeannette:

    Hmm, 'beleeft' bedoel ik...

  • 11 Januari 2013 - 12:44

    Wilko:

    Hoi Janna,
    Ik ken je (nog) niet maar volg wel je schrijfsels hier. Erg leuk om te lezen in aanvulling op Klaas zijn verhalen (of andersom) In ieder geval goed dat je er ook plaatjes bij hebt voor een completer beeld.
    Geniet ervan!
    groet,
    Wilko

  • 11 Januari 2013 - 15:08

    Diana:

    He joh, ik was net te laat om te reageren op FB, jammer! ik was nog aan het werk thuis....
    Maar je hebt al heel wat km afgelegd zeg! hoe is het met je achterste? is het bij te houden allemaal? Wat zullen jullie veel zien en tegenkomen, alleen al na deze eerste week, gaaf hoor! ook leuk dat je zo regelmatig schrijft. zeg, goed weekend daar en veel groetjes van ons allen!! Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 22376

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: