LuangPrabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu LuangPrabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

LuangPrabang

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

11 Januari 2013 | Laos, Luang Prabang

Gisteravond nog net genoeg energie voor een lekker maaltje en een massage. Heel 'fijn' die Lao drukpunten massage. Tjonge dan voel je wel dat je wat gedaan hebt!
Vandaag heerlijk sloom vakantiedagje. Van het ene terrasje naar het andere zo ongeveer, beetje zwalken langs de Mekong, tempel bekijken en dan is het weer hoog tijd voor een lekkere fruitshake. LuangPrabang is een sfeervol stadje met mooie koloniale huizen (die overigens wel ooit afgebrand en nu weer opnieuw gebouwd zijn) en lampionnen en lichtjes in de bomen, maar na een dag heb je het ook wel gezien als je verder geen excursies onderneemt, die hier te kust en te keur aangeboden worden. Klaas heeft een spannend boek op zijn e-reader dus kon ik met een gerust hart even de winkeltjes en stoffenmarkt bekijken. Prachtige stoffen en handgemaakte dingen, maar prijzig! Vrijwel gelijk aan westerse prijzen, dus helaas geen tassen vol mooie lappen mee naar huis.
Morgenvroeg stappen we weer op de fiets richting Vientiane, een zware klim. Eens kijken hoe dat gaat, anders ga ik wel liften met zo'n pickup.

5,87 km gefietst

  • 11 Januari 2013 - 22:12

    Thea:

    Ha Janna! Vanavond heerlijk je verslagen gelezen. Wat lekker ondernemend! Heb je ook last van het tijdsverschil? Zo te lezen niet. Geniet maar lekker.

  • 11 Januari 2013 - 22:50

    Marianne O.:

    Ha die Janna!
    Wat een verhalen en wat een afstanden! Ik bewonder je. Ik heb vroeger heel wat fietsvakanties gedaan, maar dat was wel vroeger. Ik weet wel zeker dat mijn arme lijf nu niet meer zulke afstanden trekt. Een busje en een massage tussendoor heb je zeker verdiend. Gaat Klaas er als een stoomlocomotief vandoor? Af en toe een dagje wat rondhangen is wel heerlijk voor een echt vakantiegevoel en voor mooie foto's.
    Je schrijft heel leuk, ik blijf je volgen. Een hele goede tocht verder, met veel lekkere fruitshakes!

  • 12 Januari 2013 - 19:00

    Nico Knook:

    Hoi Janna,
    Leuk om ook jouw verhalen te lezen als aanvulling op de verhalen van Klaas en daarbij ook je foto's te bekijken! Ik vind het wel stoer hoe Klaas 'bijhoudt"! Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Heb het goed samen en veel groeten aan Klaas,
    Vanuit het swingend Groningen, waar ik nu geniet van eurosonic/noorderslag,
    Nico


  • 13 Januari 2013 - 13:32

    Sita:

    Hoi lief schoonzusje...
    Tjeetje jij bent een echte bikkel hoor!! Petje af...super om je verhalen te lezen, meid.
    Ik lees tussen de regels door dat jullie het goed hebben en dat je goed je grenzen aan kunt geven;)

    Geniet er lekker van, wij blijven zo ook goed op de hoogte. En wat een schitterende lampionnen van die sterren...ik hou me aanbevolen:)

    Liefs uit een koud maar zonnig en vriezend Lunteren.

  • 14 Januari 2013 - 21:41

    De Buurtjes:

    Ha Janna!

    Een groetje vanuit Zwolle :) We houden de tent goed in de gaten.
    Fijn dat je zo'n leuke reis hebt!

    Liefs Barry en Steph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 22377

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: