Oh, oh, oh, ik verveel me zo.... - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu Oh, oh, oh, ik verveel me zo.... - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Oh, oh, oh, ik verveel me zo....

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

26 Januari 2013 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

Dit verhaal laat zich kort samenvatten in: pech! Wil je alle rampspoed ;-) van deze dag weten, lees dan vooral verder. Zo niet, dan niet...

Hmm... Beetje pechdag vandaag. (Zaterdag) Vanmorgen ongeveer 7.45 uur naar Green Discovery om te informeren naar mogelijkheden voor de tree top trekking. Die mogelijkheden zijn er, maar poepieduur. Op z'n goedkoopst 197 dollar p.p. voor 2 dagen met een groep van minimaal 4 personen. De jongen die er was vertelde dat er vandaag (om 8.30 uur) een groep zou vertrekken voor 3 dagen, dat kost dan 256 dollar. Ik vroeg hem of het mogelijk was om het op teva's te doen. Volgens hem niet echt, ik moet hiking schoenen hebben. Ook dat nog! Hij vroeg me te wachten op zijn collega voor meer info. Ruim 8.00 uur was zijn collega er nog niet. Het leek me niet reëel om in een half uur te ontbijten, mijn spullen bij elkaar te zoeken en op te slaan en achter schoenen aan te gaan. Maar even afwachten dan of er morgen mogelijk ook weer een groep gaat en me vandaag me maar wat verder oriënteren op eventuele andere mogelijkheden, er lijken namelijk genoeg bureautjes die allerlei tours aanbieden. Met Klaas ontbeten en afscheid genomen voor drie dagen om elkaar maandagavond weer te treffen en dan verder te fietsen. Klaas is een rondje op het Bolavenplateau aan het maken van een paar dagen. Dat leek mij te zwaar en het leek me wel leuk om het Bolavenplateau op een andere manier te ontdekken.
Na het ontbijt en de markt terug naar Green Discovery. Volgens de jongen die er nu was, kon de tocht best op teva's, maar helaas voor morgen geen groep. Elke dag is er volgens hem wel een groep, maar nou net voor morgen niet, mooi balen. Een aantal andere bureautjes binnen gelopen, maar het valt tegen. Ze bieden vrijwel allemaal een dagtour aan, zonder guide. Die is dan wel betaalbaar, maar dan moet je ook met minimaal 4 personen zijn. De andere 2 daagse tours met homestay worden vaak wel aangekondigd, maar wanneer je er naar informeert is het vrijwel altijd: 'No have'. Een ander travelbureautje heeft mijn wens op het bord buiten geschreven, maar daar hebben zich ook nog niet meer mensen voor aangemeld. Nog wat aankomende gasten bij het guesthouse aangesproken met de vraag of die nog van plan zijn een tour te ondernemen, maar ook dat heeft tot nu toe niet veel resultaat opgeleverd. De hele dag een beetje afwachten dus en zoveel is er verder ook niet te beleven in Pakse. De markten over gestruind op zoek naar een nieuw t- shirt, maar ze hebben hier alleen maar vreselijke t-shirts die ik echt niet aan wil. Eindelijk een normaal shirtje gevonden, is ie nog duurder dan bij H&M, dat is me dan ook weer te gek. (Hoewel je natuurlijk ook je vraagtekens kunt zetten bij de prijzen van H&M) Kortom... het zit niet erg mee vandaag.
Net om 18.15 uur weer terug naar Green Discovery en het ander bureautje. Bij beiden nog geen groep. Bij Green Discovery wel een groot gezin met 4 kinderen wat ook geïnteresseerd was in de tree top trekking, maar zij vertrokken net weer voor ik aan de beurt was. Hen achterna gefietst en gevraagd of ze ook nog een tour zoeken en of ik hen dan eventueel mag vergezellen omdat ik nog een groep zoek. Het is een Frans gezin die ook aan het fietsen zijn. Wat een prestatie, met zulke jonge kinderen! Ze zijn er nog niet over uit wat ze gaan doen, maar moeten ook binnen nu en een half uur iets beslissen, maar in elk geval ben ik van harte welkom om eventueel met hen mee te gaan. Over een half uur afgesproken bij hun guesthouse om te horen wat ze besloten hebben en of we wellicht samen iets kunnen ondernemen.
... Zij gaan geen tour doen, maar naar een duurder ressort bij een waterval met mooi uitzicht en waar de kinderen lekker kunnen zwemmen. Ik ben van harte uitgenodigd om met ze mee te gaan, maar ik wil nog wat meer van het Bolavenplateau zien. Ik ga morgen de dagtour doen en dan heb ik het hier echt wel gezien. Maar kijken of ik Klaas maandag tegemoet kan fietsen.

  • 27 Januari 2013 - 20:54

    Johannet:

    Lieve Janna,
    Je kunt een praatgroepje beginnen met Niels. Na het schaatsen op de Herfter ijsbaan was het niets anders dan huilen en ruzie zoeken. toen ik vroeg wat er nou was huilde hij: Ik heb gewoon een pechdahag. Tja blijkt maar weer, ook optimisten als jullie kunnen daar last van hebben.

  • 28 Januari 2013 - 11:56

    Janna Abma:

    Haha, ja een praat groep met Niels dat lijkt me geweldig! Ik geef me meteen op! Misschien missen we elkaar gewoon; Niels en ik. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 22359

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Op fietse in Azie

28 Oktober 2007 - 12 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: