sawadie-ka - Reisverslag uit Songkhla, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu sawadie-ka - Reisverslag uit Songkhla, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu

sawadie-ka

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

03 November 2007 | Thailand, Songkhla

Oftewel... Hallo!!
We zitten nu in een, ook regenachtig, (misschien een kleine troost voor jullie) Songkhla in een internetcafe. Dichtbij onze verblijfplaats hebben we geen internet. We zijn hier een dagje aan zee (lekker strandweer maar niet heus) en een middagje winkelen. Trouwens... ik vind het strand op Terschelling vele malen mooier dan waar wij net waren, maar affijn...
We zijn wat verlaat aan het winkelen geslagen omdat Elise & ik met Berienke naar het ziekenhuis waren. Het valt gelukkig allemaal mee. Berienke maakte een flinke misstap toen ze de zee in rende. [we wilden net baywatch gaan spelen, ... dat is natuurlijk ook de goden verzoeken... ;-)] Het was erg pijnlijk allemaal, dus ze werd met de ambulance en ons naar het ziekenhuis gebracht. Er zijn foto's gemaakt, maar er is gelukkig niks gebroken. Mogelijk een fikse kneuzing of de enkelbanden gescheurd... Met pijnstillers en ingezwachtelde voet het ziekenhuis weer verlaten. Het hele grapje kostte omgerekend ongeveer 15 euro!! Krukken voor haar gekocht bij de apotheek en even aankijken maar. We houden het in de gaten.
Behalve dit ongelukje en wat muggebulten gaat het erg goed met ons!! En Gert... ja toch wel; we genieten met volle teugen!
De afgelopen dagen hebben we in 2-tallen bij Thaise gezinnen gelogeerd. Iedereen heeft het erg naar zijn zin gehad ook al was het in het begin echt onwennig en lastig om te communiceren. Onze ingestudeerde Thaise zinnetjes werden helaas nauwelijks verstaan... en er zijn maar enkelen die een beetje Engels spreken... hmm. De taalgidsjes Thais Nederlands bewijzen goede diensten!! (Harmjan bedankt! Ze komen stukgelezen terug.)
Op de eerste avond in ons gastgezin werd Elise gesommeerd wat netjes aan te trekken. Ik zag er blijkbaar netjes genoeg uit ;-). 'Phae' & 'Mae' zagen er ook op zijn paasbest uit en wij waren in de veronderstelling dat wij als teachers voorgesteld zouden worden aan een belangrijk iemand. (dorpshoofd ofzo)Enigszins gespannen en erg nieuwsgierig stapten we in de auto. Even later weer opgelucht eruit toen we naar een restaurant bleken te gaan!!
We eten drie keer per dag rijst! 's Morgens wordt er wel wit brood gekocht wat gretig aftrek vindt bij de studenten. Ik zelf geef toch de voorkeur aan lekkere Thaise hapjes van rijst met een soort pannekoek ingepakt in bananenboomblad.
Al met al geniet ik hier erg en Johannet vroeg zich al bezorgd af of ik wel terug kom... Moet dat echt?? )-:
Helaas geen plaatje bij het praatje, want geen leerling die op dit moment een kabeltje bij zich heeft van het fototoestel naar de PC. Houden jullie tegoed!
Groeten, Janna

• 03 November 2007 - 11:02

Janneke:

Dat klinkt allemaal erg leuk en spannend.
    Doe rustig aan geniet van alles.
    Een hele dikke knuffel van Janneke

• 03 November 2007 - 14:44

Bastiaan:

lachuh man om zo deze verhalen te horen.
    ik ben blij dat jullie het allemaal leuk hebben daar (op 1 na dan) maar die zal ook vast genieten ;)
    nou veel plezier met jullie verdere avonturen in thai land

• 03 November 2007 - 21:24

Jacomien:

Hé Janna, waar moeten we nu zondag eten? ;) Leuk dat ik zo de reis een beetje kan volgen!

• 04 November 2007 - 16:21

Henk:

Moeten wij ons zorgen maken dat je straks Thais gaat koken in plaats van Hollandse stamppotten??? Veel succes nog verder

• 04 November 2007 - 18:37

Matina Fidder:

Jullie worden vanaf de Landstede actueel site doorgelink en zo kom je midden in jullie belevenissen.
    Geweldig, ik ga jullie volgen want ik ga over ruim 7 weken(kerstvakantie)ook naar Thailand rondreizen met man en kids dus wie weet hebben jullie nog goeie tips !
    geniet van alle cultuur, en succes met jullie hulpacties.
    groet.

• 04 November 2007 - 19:45

Ingedien:

Hey Janna,

Dikke knuf van Hobbes, Mozes en Fluf ! Alles gaat goed hier !

Veel plezier daar !

• 04 November 2007 - 22:43

Aschwin:

Wha Janna, t klinkt erg relaxt. Misschien kun je gebarentaal nog es proberen t(r)ainee gebarentaal

• 05 November 2007 - 08:30

Ria En De Boys:

Hoi luitjes, we zijn blij dat het allemaal goed gaat met jullie. Hier is het wat druilerig af en toe maar verder wel oke. Geniet met volle teugen want het is zo weer voorbij. Dikke knuf voor allemaal!

• 05 November 2007 - 09:16

Nathali:

hahahaah dat is echt grappig. Elise ziet er inderdaad altijd zo ontzetten bloot en sensueel uit. Kan me voorstellen dat ze wat anders aan moest trekken.

Fijn dat alles goed gaat. Doe rustig aan.

Liefs Nathali

• 05 November 2007 - 11:49

Ellen:

ff voor kneus Berienke,
    Je moet aan bomen slingeren niet in de zee! Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen??? sterkete Ellen

• 05 November 2007 - 18:52

Liesbeth T Klooster:

heeeeej reizigers. leuk Janna om je weblog te lezen. We denken veel aan jullie daar en zijn trots op jullie!! genietse en doe je best! jammer van de regen, hier regent het ook hoor, doei xxxxxxxx Liesbeth

• 05 November 2007 - 21:12

Jeannette:

Hé Jabje, alweer een week op pad jij! Klinkt zwaar hoor, strand, winkelen, beetje logeren en lekkere dingen eten, wat een baan... Mooi dat alles zo goed gaat, houden zo! Heel veel plezier nog,
    Dick, Jeannette, Job, Bas, Mijke en Knut

• 05 November 2007 - 21:17

Ineke Pullen:

Beste mensen, wat geweldig om op deze manier wat van jullie te horen. Wat fijn dat jullie het goed hebben met elkaar. Blijf ervan genieten tot de laatste minuut! Ik hoop dat de gekneusde voet niet al te zeer doet... en de regen gauw ophoudt. Ik wens jullie nog goede dagen, geniet er goed van.
    De groeten voor iedereen, maar speciaal voor Trude natuurlijk.
    liefs, Ineke (moeder van Trude).

• 05 November 2007 - 22:13

Agnes En Louis:

hoi,hoi
    nog veel plezier gewenst,ook tijdens het bezoek in Bangkok!
    Geniet er maar van!
    Kunnen jullie al met stokjes eten?
    Groetjes van Louis en Agnes.