Op school in Thailand - Reisverslag uit Songkhla, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu Op school in Thailand - Reisverslag uit Songkhla, Thailand van Janna Abma - WaarBenJij.nu

Op school in Thailand

Door: Janna

Blijf op de hoogte en volg Janna

07 November 2007 | Thailand, Songkhla

Hoi allemaal,
Ik zit nu met de leerlingen van 2B en Frank op een basisschool in Thailand waar ze internet hebben! Joepie!! Even bijschrijven! Bedankt voor al jullie reacties, leuk om te lezen! Onze leerlingen geven hier les en dat gaat super! Echt leuk. De kinderen hier zijn zeer gedisciplineerd!! Ze beginnen hier de schooldag met vlaghijsen en het volkslied! Wij zingen natuurlijk ook uit volle borst het onze! Haha, dat was nog wel even oefenen voor deze en gene... In de klassen moeten de schoenen/slippers uit. (net als overal in huis)De kinderen hier hebben die in no-time keurig op een rijtje voor het lokaal staan zonder geduw en getrek. Aan het eind van de dag gaan alle kinderen netjes achter hun tafeltje staan en zeggen in koor: "Thank you teacher!" Onze leerlingen zijn er best van onder de indruk en soms hoor ik zelfs iemand zeggen: "Daar kunnen wij nog wat van leren!" Ik ben benieuwd of ze straks op de Landstede ook allemaal netjes achter hun tafel gaan staan om me te bedanken voor de les... ;-)
Het gaat nog steeds erg goed! De sfeer zit er goed in! Ondanks vermoeidheid en daardoor wel es wat kleine irritaties onderling is iedereen erg zorgzaam voor elkaar en hebben we vooral veel schik! Ook de medewerkers van Dalaa zijn erg leuke luitjes die alles met ons samen doen.
Zondag zijn we naar een festival geweest ter ere van de bouw van een nieuwe tempel. We moesten er twee uur voor reizen in een overvolle gammele bus. Het halve dorp, waaronder veel gastouders, gingen ook mee. Je zou dus denken dat het vast een heel spectakel was dat festival... Het bestond uit een marktje van ongeveer 5 kramen met huishoudelijke artikelen en kleding en dan nog wat kramen met groente en fruit. Er werd een prosessie van drie rondjes om de tempel gelopen en dat was het dan!! Erg vermakelijk dat men daar 2 uur reizen voor over heeft!!
We hebben ook een nieuw huisdier. Toen we gistermiddag terug kwamen uit school liep er een heel klein hongerig katje rond. Ik als poezemoeder sloot hem natuurlijk meteen in mijn hart. De liefde was denk ik wederzijds, want hij zag kans om vannacht naar binnen te komen en naast mijn klamboe te gaan piepen. Niet iedereen is gecharmeerd van een poes binnen, dus ik hem consequent weer buiten zetten. Maar ja, een beetje poes is natuurlijk niet voor een gat te vangen en vindt zijn weg wel weer. Hmm... dat was een kort nachtje met zo'n blerende babypoes om de haverklap aan je bed.
Al met al is het nog steeds genieten en ik heb nog helemaal geen zin om naar huis te gaan.
De schoolkinderen gaan een optreden voor ons doen, dus ik ga stoppen... Doeg!!

• 07 November 2007 - 08:52

Liesbeth Ruinemans:

Wat een geweldige verhalen.
    Deze ervaringen vergeten de studenten hun hele leven niet.

groet aan Elise en alle andere docenten JZ.

Liesbeth Ruinemans
    Landstede

• 07 November 2007 - 17:22

Agnes En Louis:

Luitjes, bedankt voor de informatie!
    Toppie,we kijken er naar uit hoor!
    Nog een paar gezellige dagen gewenst vanuit een herfstachtig Zwolle.

• 07 November 2007 - 19:58

Rob (vader Madelon):

Hoi, leuk dat je een weblog bijhoudt en ons zo op de hoogte houdt. Het lijkt ons helemaal fantastisch wat jullie allemaal meemaken. Allemaal nog hele leuke dagen gewenst. groeten van Rob, Irma en Tessa van Ockenburg

• 07 November 2007 - 21:26

Bastiaan:

ja. top top top gewelldig om dit zo te horen.

nou veel plezier nog de laatste daagjes :D

greetzz

• 08 November 2007 - 17:51

Elly Van Holland:

Hoi Janna en overige thailandgangers ;-)
    Ontzettend leuk om van tijd tot tijd jullie indrukken en ervaringen te kunnen en mogen lezen. Lang leve de moderne technologie :-)Wij thuisblijvers krijgen meer en meer zin om ook maar richting Thailand af te reizen haha. Over reizen gesproken....wij wensen jullie heel veel succes met de terugreis. Wordt het inderdaad bus of zijn de stakingen voorbij en gaat de reis naar bangkok toch per trein? Geniet nog even van de laatste dagen in dit prachtige land en vooral ook van elkaar. Groet voor allen ;-)

Elly van Holland (moeder Jelmer)

• 09 November 2007 - 13:41

Klazien Beltman:

Hallo reizigers, een goede reis gewenst.
    Op de mail van Berienke heb ik een mailtje gezet en schrijf dit ook hier maar even op, voor het geval zij haar mail niet kan openen.
    Ze kan maandagmiddag bij de huisarts terecht omdat ze eerst moet worden getest op de MRSA bacterie. Als ze vrij is van deze bacterie, duurt 5 werkdagen, dan mag ze pas in een ziekenhuis in Zwolle verschijnen.
    't Leek me wel goed dat jullie dit weten, vandaar dit dubbel gemaild.

Nogmaals goede reis en tot maandag

Klazien Beltman

• 09 November 2007 - 18:50

Ineke Pullen:

Hallo allemaal,
    Wat fijn om weer een indruk van jullie belevenissen te kunnen lezen. Jullie maken wel van alles mee. We wensen jullie nog goede dagen de laatste dagen, geniet er nog goed van.Janna kan nog wel geen zin hebben om terug te gaan, maar wij hebben er wel erg veel zin in dat jullie terug komen... Een hele goede reis terug gewenst. Hartelijke groeten aan iedereen en speciaal voor Trude natuurlijk weer.

Liefs, Ineke Pullen.

• 12 November 2007 - 07:05

Claudia:

Wat een leuk verhaal! Ik lees dit laat, want was ook 'op outdoor' in t pitoreske Ommen! We kunnen straks onze verhalen aan elkaar uitdelen. Maar jullie eerst. En graag uitvoerig! Lfs